Bag om tallene – Budgetdebat med Enhedslisten

Kære medborger

Der har været skrevet en del om Silkeborg kommunes økonomiske genvordigheder i Midtjyllands Avis sommeren over, mens vi har ventet på, at der skulle komme gang i forhandlingerne mellem KL og den nye socialdemokratiske finansminister. Der har med baggrund i valgkampen før sommerferien været store forventninger til forhandlingsresultatet. Nu foreligger det, men vi må desværre erkende, at det ikke giver det økonomiske løft, vi havde håbet.

Det bliver sandsynligvis vanskeligt at få lavet et budget for 2020 her i Silkeborg, der tilfredsstiller alle ønsker – eller bare de fleste af dem. Det ved vi alle meget mere om når byrådet har førstebehandling af budgettet onsdag d. 9/10.

Dagen efter vil vi gerne invitere til en budgetdebat, hvor vi vil prøve at komme lidt bag om tallene, og hvor vi meget gerne vil høre dit og andre borgeres bud på, hvordan I ønsker, der skal prioriteres.

Torsdag d. 10/10 kl.19.00 – ca. 21.30 i Medborgerhuset, Bindslevs Plads

Kom med dine input og din mening og lad os få en god drøftelse af de emner, der ligger dig og andre på sinde.

Er der en i dit netværk, som du tænker også kan være interesseret i at deltage, så er du velkommen til at sende denne invitation videre.

Det vil være dejligt, hvis du sender en tilbagemelding på invitationen, så vi får en idé om, hvor mange vi skal sørge for kaffe og kage til. Du kan besvare denne mail eller sende besked om deltagelse til [email protected]

Enhedslistens byrådsmedlemmer

Peter Sig Kristensen og Lene Fruelund