Beklager, Vagn Larsen

Af Peter Sig, byrådskandidat

Vagn Larsen er aktiv i Silkeborg Boldklub. Han deltog i idrætsvælgermødet sidste onsdag aften på JYSK Park.Her stillede han spørgsmål om, hvad der skulle blive af Silkeborg Boldklub, hvis der nu blev bygget en multiarena, som gjorde endnu et indhug på Søholts grønne boldbaner. Som paneldeltager gav jeg ham et forkert svar, og det vil jeg gerne beklage.

Det langt bedre svar ligger nemlig lige for. Silkeborg Boldklub har for nylig fået adgang til en ny bane lige i nærheden af deres klubhus.En ny bane, som politikerne bedyrede, da de betalte den for skatteborgernes penge, at alle fodboldklubber i kommunen kunne få adgang til. For, som politikerne sagde, skal denne bane kun bruges 15 % af tiden af lejeren, Silkeborg IF Invest A/S. Derfor skulle aktieselskabet også kun betale 15 % af lejen for den bane, og de tilhørende 10.000 tilskuerpladser.

Der er selvfølgelig tale om kunstgræsbanen på JYSK Park. Den er allemandseje. Vi har betalt den som skatteborgere. Så, kære Vagn Larsen og resten af Silkeborg Boldklub: Snør støvlerne, og kom i gang med at spille på vores nye bane.

Måske er det nemmere sagt end gjort. I hvert fald kan jeg konstatere, at INGEN fodboldklubber – ud over talent- og eliteholdene fra Silkeborg IF – indtil videre har spillet kampe på banen. Ingen som i slet ingen i hele perioden fra åbningen med SIF – AGF 31. juli til og med dags dato. Og der er heller ingen kampe, hvor Silkeborg IF’s talent- eller elitehold ikke er et af holdene på banen, på programmet helt frem til midt i oktober.

Er vi nu igen blevet fortalt noget om JYSK Park af byrådsflertallet, som ikke holder ude i virkeligheden?

Lad mig anbefale alle jer fodboldklubber, som var blevet stillet kunstgræsbanen for os alle i udsigt i 85 % af tiden, at spørge om, hvornår I kan komme ind og spille med jeres klub.Der har indtil nu. kun været kampe på stadion på otte ud af de 40 dage, der er gået indtil videre, så der er masser af ledige spilletidspunkter både i hverdage og weekender.

Det er kunstgræs, så der kan spilles igen og igen. Endda flere gange om dagen. Lige til at gå til, og betalt over fælleskassen.