Golfturnering på Torvet i Silkeborg

Slå et slag for velfærden

Enhedslisten indvier Torvet på lørdag med en frisk lille golfturnering – ‘Made in Silkeborg’.

Denne turnering er selvfølgelig inspireret af det fokus, som golf har fået i Silkeborg de seneste måneder.
Enhedslisten støtter meget gerne breddeidræt – også golfsporten – og det vil vi gerne være med til at bevilge kommunale kroner til. Men når sport bliver en forretning, så er det ikke længere en kommunal opgave at støtte, så må de almindelige markedsvilkår gælde.

I Enhedslisten synes vi, at den nære velfærd – for eksempel skoler, dagtilbud, plejehjem – er vigtigere end professionelle golfturneringer og anden elitesport.

I turneringen ‘Made in Silkeborg’ på lørdag kan alle være med. Der er ingen kommunale kroner involveret, der er intet startgebyr (ingen greenfee), golfudstyret er til fri afbenyttelse, og mens man venter på at komme til banen (putting green) kan man få en snak med byrådsmedlemmerne fra Enhedslisten, Jørgen Madsen og Lene Fruelund, for eksempel om kommunens budget for næste år. Byrådet samles til budgetseminar den 24-25. august, så kom og få en snak om, hvad du synes er vigtigst.

Der vil være kyndig vejledning til nybegyndere af nogle af Enhedslistens golfeksperter – og der er præmier til de dygtige/heldige og dages bedste spiller kåres kl.12.30