Kampen fortsætter!

Asfaltmafiaen skal ikke upåtalt få lov til at fortsætte ødelæggelsen af naturen.

Læserbrev af Mikael Hasle

nej-til-nordskovvej-Ø_crop_247

Mange politikere – især dem af borgerlig observans – ynder på valgdage at hylde demokratiet, og især flosklen ’Nu har vælgerne talt!’ – fremsagt med malmfuld røst – er populær. I deres øjne er et valg en renvaskning, et visken tavlen ren, så de kan fortsætte med at handle stik mod befolkningens ønsker. Politikerne lukker sig, efter hyldesten til demokratiet, inde bag rådhusets mure, og befolkningen? Den gider de godt nok ikke høre noget til de næste fire år!

I Silkeborg har asfalt- og betonmafiaen sat sig tungt på det nye byråd. Mafiaens medlemmer – som ved festlige lejligheder ellers ynder at hylde Silkeborgs smukke natur – har absolut intet til overs for naturen, som de mestendels betragter som en unødvendig hindring for deres bestræbelser på at asfaltere hele kommunen.

De vil nu gennemføre Nordskovvejen og forlængelsen af Drewsensvej og skide højt og flot på det overvældende flertal af befolkningen, som er imod fantasterierne.

Men kampen for Silkeborgs natur og miljø er ikke slut! For mig er demokrati det, der sker mellem valgene, og jeg vil sige til de mange modstandere af beton og asfalt:
Vi skal blive ved med at vise vores modstand, vi skal blive ved med at vinde flere folk for vores sag, vi skal blive ved med at fortælle politikerne, at de har langt størstedelen af befolkningen mod sig! Hvis politikerne vitterlig er så store tilhængere af demokratiet, må de bøje sig, hvis vi bliver ved med at vise dem vores foragt for alle, der vil ødelægge Silkeborg.

Kampen fortsætter!