Offentligt møde med Christian Juhl

AIF Silkeborg arrangerer møde om Columbia – verdens farligste land for fagforeningsfolk

3F møderække Columbiamøde

Der er forhandlinger i gang mellem regeringen i Colombia og oprørsbevægelsen, FARC, om en fredsaftale. Parterne er kommet rigtig langt, og mange regner med, at det denne gang vil lykkes at aftale fred, og at det vil forbedre demokratiet i Colombia. Det er der også brug for. Colombia er det farligste land i verden for fagligt aktive og andre demokratiforkæmpere.

Christian Juhl, der har besøgt landet flere gange, fortæller om undertrykkelse af menneskerettigheder, overgreb og fængslinger og de sociale forhold i landet. Han er medlem af Folketinget for Enhedslisten og tidligere formand for 3F Silkeborg.

Colombia er et rigt land, men der er uhyre stor forskel på de fattigste arbejdere på landet og de rigeste. Columbia har i en lang årrække ligget i top blandt de lande, hvor fagforeningsledere slås ihjel eller bare forsvinder. Der er talrige eksempler på, at fagforeningsledere, der rejser krav om bedre og løn- og arbejdsforhold, bliver skudt af lejemordere, betalt af plantageejere eller virksomhedsejere.

Mødet, som er det tredje i 3F Silkeborgs møderække, foregår i 3Fs lokaler på Granhøjvej 16 i Silkeborg mandag 21. marts kl. 19.00. Mødet arrangeres af Arbejderbevægelsens Internationale Forum i Silkeborg og 3F, og alle er velkomne.