Overskudsdeling i Enhedslisten Silkeborg

Igen i år uddeler Enhedslisten Silkeborg overskuddet fra den årlige sommerfest

Det er en gammel tradition, at overskuddet fra Enhedslisten Silkeborgs sommerfest går til et godt formål. Men i år var det hele tre forskellige instanser, der delte de 8.000,- kroner, som overskuddet beløb sig til.

Hovedparten af pengene – 5.000,- kroner – gik til foreningen Alderslyst Action, som arbejder med at skabe lokalt fællesskab, oplevelser, integration, kulturformidling og brobygning til andre fritidstilbud og kommunale/offentlige aktører. Du kan læse mere om Alderslyst action på Facebook (åbnes i nyt vindue).

De resterende 3.000,- kroner blev delt ligeligt mellem to internationale projekter:

La Isla Foundation arbejder for syge sukkerrørsarbejdere i Nicaragua: Flor de Caña er noget nær den bedste rom i verden. Men i Chichigalpa (nær León i Nicaragua) dør sukkerrørsarbejderne som fluer i 30 årsalderen af kronisk nyresvigt.
Fordi de er sæsonarbejdere og fordi fagforeningen i området, trods 3Fs store arbejde i landet, har gule islæt, er det vanskeligt for dem at få pension og forsikring udbetalt. Derfor protesterer de. Og Enhedslisten Silkeborg vil gerne støtte arbejdet. Du kan læse meget mere her (åbnes i nyt vindue).

Som rosinen i pølseenden har Enhedslisten Silkeborg sendt 1.500,- kroner til Mellemfolkeligt Samvirke som støtte til organisationens kamp mod ulovlige investeringer på den israelsk besatte vestbred i Palæstina.