Silkeborg debatterer udviklingsbistand

Hvad laver dine skattekroner i et uland? Det spørgsmål tager Christian Juhl (EL), Mellemfolkeligt Samvirke og COOP under behandling, når Debatkaravanen om udviklingsbistand på sin vej landet rundt inviterer til debat i Medborgerhuset i Silkeborg

Chr. Juhl Palæstina demo

56 kr. Så meget betaler hver dansker om ugen til den udviklingsbistand, som Danmark bruger til arbejdet i verdens fattigste lande. Det svarer nogenlunde til en pizza eller to kopper kaffe på en café. Og til i alt cirka 16,3 milliarder kroner om året, som Danmark yder i bistand.

Den 19. november kan du være med til at diskutere, om det er for lidt eller for meget eller lige tilpas, og om pengene går til det rigtige. Du kan høre, hvad folketingsmedlem Christian Juhl (EL) synes om prisen på udvikling. Og du kan møde politik- og kampagnechef i Mellemfolkeligt Samvirke, Nils Brøgger Jakobsen, og Brian Sundstrup, CSR-chef i COOP, som vil fortælle, hvordan de arbejder, og hvilke resultater de opnår. Christian Degn, vært på tv-programmet Hammerslag, vil styre debatten.

En del af mødet vil fokusere på aftenens tema, som er ‘handel på globalt plan’. Arrangørerne stiller spørgsmålet: Kan handel mellem lande bekæmpe fattigdom? Paneldeltagere og publikum får rig mulighed for at komme rundt om emnet.

Det er oplysningsforbundet AOF og organisationen Fagligt Internationalt Center, FIC, i samarbejde med Danmarks Radio og Verdens Bedste Nyheder og med støtte fra Danida, som lægger op til en landsdækkende debat om Danmarks udviklingsbistand. Møderne er optakt til Danmarks Indsamling lørdag 31. januar 2015.

Sted: Medborgerhuset, Bindslevs Plads 5, Silkeborg, Sal A, st.

Tid: 19. november kl. 19-21.15

Læs mere og meld dig til på: www.aofsilkeborg.dk

Entreen er gratis, og alle er velkomne