Silkeborg Kommune er mere end Silkeborg by

Silkeborgs opland skal styrkes.

Læserbrev af Connie Christensen, byrådskandidat for Enhedslisten.

Connie_140

Alle læserbreve i Midtjyllands Avis handler i øjeblikket om kommunalvalget i Silkeborg. Det, der optager pladsen mest, er debat om stadion, parkeringskælder og Nordskovvejen. Alle emner, der vedrører Silkeborg by.

I Enhedslisten mener vi ikke, at Silkeborg kommune udelukkende består af Silkeborg by, men også af de mange landsbysamfund rundt omkring i kommunen. Derfor går Enhedslisten til valg på at forbedre busforbindelserne i yderområderne, noget som det nuværende byråd har skåret ned på. Derudover vil vi give flere penge til forsamlingshusene, som er mødested for mange lokale borgere.

Jeg går til valg på, at kommunens penge skal bruges direkte på borgerne og ikke på diverse prestigeprojekter. Pengene skal bruges på de ældre, børn, de udsatte og handicappede.

Mit politiske standpunkt er, at de stærkeste skuldre skal bære de tungeste byrder. Og at et samfund skal kendes på, hvordan man behandler de mindst stærke.

Jeg ønsker at vores kommunestyre vender tilbage til at være et folkestyre, hvor det er stemmerne bag byrådet, der bliver lyttet til, og ikke embedsmændene. Hvor dialogen sættes i højsædet, og beslutninger ikke træffes hen over hovedet på vælgerne.

Jeg vil kæmpe for ildsjælene i yderområderne af kommunen, så vi kan fjerne os fra centraliseringen i Silkeborg. Således at byer som Kjellerup, Gjern, Them osv. ikke ender som kommunens “rådne banan”.