Tænk dig om

– før du stemmer på en borgerlig modstander af Nordskovvej og hullet under Torvet.

Læserbrev af Mikael Hasle, byrådskandidat

Mikael-Hasle1_240

Det er ved at gå op for selv de langsomst opfattende borgerlige politikere, at planerne om at lave Nordskoven om til omfartsvej mildt sagt ikke vækker de hjerteligste følelser blandt Silkeborgenserne. Ikke mindst det lidet flatterende skindemokratiske skoleridt – anført af udvalgsformand Frank Borch – som de afholdte borgermøder har været udtryk for, har vakt mange menneskers mishag , og det står ikke meget bedre til med planerne om et nyt, tomt butikscenter og et stort hul under Torvet.

De færreste silkeborgensere kan se det geniale i disse planer, og derfor er det forståeligt, at nogle byrådspolitikere stemte imod dem. At de samme politikere har været med til at vedtage kommunens budget, som omfatter finansieringen af vanviddet, er for mange noget sværere at forstå.

Nu er nogle af kandidaterne til det kommende kommunalvalg så begyndt at føre sig frem som modstandere af de mest entreprenante byrødders planer om at asfaltere naturen og grave bymidten op – og hatten af for det. Men hvis man overvejer at stemme på en af disse kandidater den 19. november – netop på grund af deres modstand – er der god grund til at stoppe op en stund og tænke over konsekvenserne:

Hvis man nu stemmer på  Terese Jørgensen, som er modstander af hullet under Torvet, eller Peter Nyegaard Jensen, som er modstander af Nordskovvejen – begge opstillet for  Venstre – og  de ikke bliver valgt? Så har man givet sin stemme til et parti, der langt ind i sin blå sjæl drømmer om et Silkeborg plastret til med asfalt – den bogstavelige ‘bilernes by’ – og så er ens stemme i den grad spildt!

Hvis man vil være sikker på, at ens stemme mod naturødelæggelse og asfaltering skal lyde usvækket og klar i det kommende byråd, skal man stemme på Enhedslisten. For kun Enhedslisten står fast på de ting, vi går til valg på – og vi garanterer, at når vi stemmer imod de ovennævnte og andre dårlige ideer, så mener vi det. Man vil aldrig se os tale og stemme imod en sag for derefter at stemme for et budget, der medfører det modsatte.