Så kan vi da selv

Enhedslisten Silkeborg finansierer selv sin valgkamp – uden sponsorpenge fra erhvervslivet

jakob_og_malte_web
Spidskandidaterne i Silkeborg,
Jakob Sølvhøj og Malte Bang

Pressemeddelelse:

Enhedslisten har aldrig været erhvervslivets kæledægge, og derfor har partiet altid finansieret sine valgkampe med de penge, det kan trække op af medlemmer og venners lommer.

Enhedslisten i Silkeborg har en mangeårig tradition for at afholde indsamlingsfester, hvor medlemmer og venner af Enhedslisten mødes – de kommer med fyldte lommer og går hjem med tomme! I lørdags – efter at aktivisterne havde ydet den traditionelle indsats på Torvet i Silkeborg med uddeling af valgmateriale og snak med forbipasserende borgere – var der indsamlingsfest:

Lækker frokost, fællessang, øl, vin og vand til populære indsamlingspriser, lotteri med gode gevinster og auktion med effekter doneret af medlemmerne, og en rigtig god stemning i lyset af gode meningsmålinger, resulterede i 6.370 kroner i overskud til valgkampen.

Jakob Sølvhøj og Malte Bang – kandidater i henholdsvis Silkeborg Syd og Silkeborg Nord – var begejstrede for eftermiddagens resultat. ‘Vi siger, at fællesskab fungerer – det gør det både i det store samfundsmæssige perspektiv, men også i det nære, og det er bare en rigtig fed oplevelse,’ siger Malte Bang, der – ud over at have travlt med valgkampen – også indimellem skal passe en eksamen på Aarhus Universitet, hvor han læser statskundskab.